Vår avdeling, Customer Care, har behov for å styrke analyseevnen! Vi søker deg som har en
genuin lidenskap for tall og data, samt å finne skjulte mønstre - en kunst, vi vet.
Du er den fødte analytiker, som bidrar med å utforske og formidle viktige dataanalyser som vil forklare hvordan vi kan løfte våre mål til ulike beslutningstakere i organisasjonen, hvor kundene er aller viktigst - det er denne analysen du sitter på: nøkkelen til Norges mest fornøyde kunder!
Som Customer Service Analyst vil du være en del av vår avdeling, med kundeservice som domene. Selve utførelsen av kundeservicen er outsourcet til et solid, eksternt firma vi jobber svært tett med. Du vil være ansvarlig for å utføre analyser og identifisere muligheter for forbedring gjennom data. Innsamling og visualisering av data på en forståelig måte vil være viktige bidrag for å skape innsikt i kostnader, kvalitet, prosesser, effekter av tiltak og hvorvidt alt er linket opp mot Customer Care sin strategi: Sammen skal vi lage Norges beste opplevelser.
Du vil i stor grad jobbe med (og ta naturlig eierskap til)
- rapportering av avdelingens overordnede mål, her liker du å vise til gode tall!
- sikre datainnsamling som kan gjøre oss i god stand til å modellere og identifisere mønstre og trender
- datavisualisering for å gjøre dataen mer forståelig for mottaker
- rapportering og presentasjoner for å formidle dine funn til interessenter
- drive innovasjon knyttet til datainnsikt - her er vi gode, du får godt med vingespenn for å teste ut nye metoder!
- utføre analyser for å evaluere kundesenterets situasjon og identifisere forbedringsmuligheter
- analysere kostnader for kundeservice og proaktivt holde avdelingen oppdatert på utviklingen
- bidra i felles OKR-arbeid satt opp mot strategiske mål
- bidra i Customer Service Team med diverse oppgaver og prioriteringer
Dette passer deg, fordi du
- har erfaring av analysearbeid og/eller kundeservice
- har bachelor innen matematikk, statistikk eller økonomi (søk selv om du ikke har graden - du kommer langt med interesse og erfaring!)
- elsker å legge frem analyser og funn til stakeholders - engasjert vekker du interessen hos de fleste!
- ser på deg selv som over gjennomsnittet god i Excel, og synes analyseverktøy som PowerBI og Tableau gjør underverker!
- trives med teamarbeid, og tar naturlig eierskap til prosjekter du brenner for
- har erfaring med SQL, R og/eller Python, eller vet du kjapt vil sette deg inn i dette
- er opptatt av gode kundeopplevelser - service vet du godt hva er!
- er en god relasjonsbygger som spiller på lag - her er du unik!
- trives å jobbe tverrfaglig og tørr å ta egne initiativ
- er proaktiv og fremoverlent, har forretningsforståelse og forstår viktigheten av en god strategi
- liker å presentere / kommunisere / formidle / forklare / fortelle - du brenner for tall og data, da smitter engasjementet - vi vet!
Dette er en unik mulighet til å bli en del av et svært engasjert team. Her vil du få en nøkkelrolle og stor innflytelse på beslutninger for å sikre at vi forsvarer vår posisjon som Norges beste kundeservice.
Vi ble nylig oppkjøpt av energiselskapet Lyse som har store planer for videre utvikling av ice. Med deg på laget skal vi sørge for at ice blir Norges mest anbefalte mobilselskap.
Ingen er perfekte, vi vet - søk selv om du ikke tikker av på alle punktene - vi gleder oss til å høre fra deg!
Vi snakker med alle med relevant erfaring, søk heller tidlig enn sent - vi intervjuer fortløpende og ansetter når vi finner deg.